mardi 8 février 2011

lo primièr terç de la talha

Vos rampèli que cal pagar dins una setmana lo primièr tèrç de la talha. S'avètz pas d'argent vos cal anar demandar de condicions de pagament e benlèu que tombaretz sus un perceptor coma lo aquel que mon grand me contèt l'istòria:
«Arribèt un jorn dins lo vilatge de carradas de mòbles. ..Èra lo novèl Perceptor que se veniá installar. Arribèt un moment aprèp, dins una veitura tampada. Èra un òme serios, barbut, qu'aviá pas l'aire ges d'entendre ralhas.
Degus, malgrat son aire refastinhos, se geinèt pas per i tirar la pelada. De l'avis general èra un francimand, un òme del Nòrd e que sabiá pas rire.
Dins un barri reculat del viltage i aviá un ostal amb un òrt vielh ont d'arbres vielhs ramuts espandissian son ombra fresca, es aqui que lo novèl arribat loguèt.
Suita que foguèt installat mandèt lo ferreblantièr, qu'arribèt tot content d'aver de servir una tala pratica:
- Bonjor, Mossu, es ieu lo ferreblantièr!
(amb l'accent ponchut...) Ah, très bien, mon ami, est-ce que vous vous chargeriez de m'installer une pompe dans le jardin?
- Vièch d'ase! Ba compreni que vos la plaçarai la pompa, la volètz a piston, a chapelet, a roda, a balancièr, o una...,
- Je veux une pompe qui me donne beaucoup, beaucoup d'eau.
- Va plan, volètz un bon calibre. I a pas que d'anar mesurar...Ont es lo potz?
- Le puits, quel puits? C'est trop fort, mais si j'avais un puits imbécile, je n'aurais pas besoin de pompe...
Quand aquò se contèt, l'òme dins lo vilatge aguèt res que d'amics...

Al còp que ven brave monde...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire